Verhuis

De familie T. was, na een overlijden, eigenaar geworden van een verhuurd pand. Nadat de huurder het pand had verlaten liet de familie T. zich inschrijven in afwachting van de verkoop van het pand.

De familie T. ontving echter een hoge afrekening wegens de laattijdige afsluiting van het leveringscontract.

De klant ontving dus een hoge afrekening voor de periode dat het pand leeg stond in afwachting van verkoop. 

Interventie van de ombudsman: 

Volgens de leverancier bezorgde de notaris van de familie T. het overnamedocument te laat. Hierdoor bleef de familie T. bij de leverancier ingeschreven staan totdat de nieuwe bewoner zich enkele maanden later inschreef en werd het verbruik na de verkoop nog aangerekend aan de familie T.

Alsook werden de meterstanden door de nieuwe bewoner foutief doorgegeven. Na een controleopname door de distributienetbeheerder op vraag van de leverancier werd de meterstand aangepast.

 Op basis van de aangepaste meterstanden zette de leverancier de facturatie recht zodat de familie T. enkel nog het gebruik tot aan de verkoop van het pand werd aangerekend.